Complexe parkeerflows digitaliseren voor meer omzet en een betere klantervaring
Hoe geef je gasten de beste parkeerervaring wanneer je te maken hebt met diverse complexe parkeerflows? Hotel Casa ondervond hoe makkelijk dit is door samen met ParkBee de parkeerprocessen te digitaliseren. “Onze verschillende parkeerflows sloten niet aan op ons boekingssysteem, maar door ParkBee hebben we hier nu geen omkijken meer naar.”
Hotel Casa werd eind jaren vijftig door vier studenten opgericht met als doel de woningnood onder studenten op te lossen. Zo werd Hotel Casa een stichting die de dure woonlasten van studenten verlicht, door deze te compenseren met de opbrengsten die Hotel Casa haalt uit de verhuur aan hotelgasten. Het hybride concept voorziet studenten op deze wijze al 65 jaar van betaalbare huisvesting.
Parkeren stond voor Hotel Casa niet hoog op de prioriteitenlijst. Marco Peeters, Operations Manager van Hotel Casa vertelt: “De extra inkomsten uit de parkeergarage waren natuurlijk mooi meegenomen, maar we hadden hier geen uitgebreide strategie voor. De parkeergarage zagen we gewoon als een etage onder het hotel. Het is niet onze core business, terwijl het uiteindelijk wel heel belangrijk is voor de klantervaring van onze gasten. We hadden niet verwacht dat het zowel extra inkomsten, maar ook verlichting van werkdruk op onze receptie zou opleveren.”
Complexe parkeerflows digitaliseren
“Door ons hybride concept rekenen we met verschillende parkeertarieven en hebben we een aantal verschillende customer journeys die veel druk leggen op onze front desk. Bijvoorbeeld wanneer wij een conferentieruimte verhuren aan zakelijke gasten die rond vier uur de parkeergarage uit willen rijden, terwijl we tegelijkertijd hotelgasten verwelkomen.
Daarnaast verstrekken we ook parkeerplekken aan familieleden van studenten en zijn er groepen en individuen die apart afrekenen, maar ook bedrijven die op rekening betalen. Hierdoor hebben wij te maken met tot wel acht verschillende complexe parkeerflows, met hun eigen regels en uitzonderingen.
Dit proces was voor ons lastig te digitaliseren, ook kregen we het niet gemakkelijk aangesloten op ons boekingssysteem. Voor onze gasten vervelend om te moeten wachten en ook voor onze front desk was het nadelig om hotelgasten en parkeerders tegelijkertijd te moeten helpen.
Samen met ParkBee hebben we nu ongeveer de helft van onze parkeerprocessen gedigitaliseerd en zijn we bezig de overige parkeerflows beter in te richten. Onze samenwerking met ParkBee begon met het beschikbaar stellen van tien parkeerplekken. We bieden nu al veertig plekken aan via ParkBee, bijna de helft van de totaal 95 beschikbare parkeerplekken. Nu net na de Covid-periode is er een enorm toename in het gebruik van de parkeergarage. We zien dat het gedeelte dat via ParkBee binnenkomt onze omzet positief beïnvloedt.
Gasten krijgen een code, zijn gegarandeerd van een parkeerplek en kunnen zelf in- en uitrijden zonder hiermee naar de frontdesk te hoeven. Dat is een winst voor onze gasten én onze front desk.
Direct reserveren via widget van ParkBee
Het laatste wat we nu met ParkBee ontwikkeld hebben is een widget, -een koppeling op onze website met het systeem van ParkBee-, waarmee hotelgasten direct een parkeerplek reserveren via ParkBee wanneer zij een hotelkamer boeken. Voorheen konden gasten dit wel bij ons aangeven, maar dat moest los genoteerd worden. Door digitalisering van parkeerflows hebben wij hier geen omkijken meer naar. Gasten krijgen een code, zijn gegarandeerd van een parkeerplek en kunnen zelf in- en uitrijden zonder hiermee naar de frontdesk te hoeven. Dat is een winst voor onze gasten én de front desk.
Ik denk dat hotels onderschatten hoeveel omzet en gemak je haalt uit een samenwerking met een techbedrijf zoals ParkBee dat gespecialiseerd is in parkeren. Aan de andere kant denk ik dat wij ParkBee ook helpen doordat we toch nét anders zijn dan andere hotels. Voornamelijk door de gekke uitzonderingen en regels van de verschillende parkeerflows. Parkeren is in de hotelbusiness vaak een ondergeschoven kindje, terwijl het zeker loont hier meer aandacht aan te geven. Dat zien we ook terug in de bezettingsgraad. Mensen die een parkeerapp gebruiken boeken nu makkelijker bij ons. We zien dat de garage voller staat, maar de pilot is te kort geleden gestart om te zien waar de groei precies vandaan komt. Dat hopen we over een aantal maanden te kunnen evalueren."
Laatste nieuws
- 26-12-2024 19:56 Orange Capital Partners investeert voor bijna 423 miljoen euro in Duitse betaalbare huurwoningen
- 24-12-2024 16:27 Bouwinvest Retail Fund koopt Vredenburg 4 in Utrecht van particulier
- 24-12-2024 15:56 Bestemmingsplan voor vierhonderd woningen in Eindhoven definitief
- 24-12-2024 13:49 The Body Shop Nederland failliet door faillissement moederbedrijf
- 24-12-2024 13:22 Politie koopt kantoorgebouw aan Leidenweg in Arnhem
- 24-12-2024 12:13 Opletten geblazen met energielabels in het WWS
- 24-12-2024 11:16 Textiel Services Nederland huurt bedrijfsruimte van 474 m2 in Rotterdam
- 24-12-2024 10:00 Registreer uw organisatie voor WOCODA 2025: Jaarbeurs kloppend hart voor volkshuisvesting
- 24-12-2024 09:30 Verplaatsingsfonds bedrijventerreinen moet ruimtegebrek Zuid-Holland aanpakken
- 24-12-2024 09:10 Retail- en woningcomplex van 4.700 m2 aan de Meent in Rotterdam verkocht
- 24-12-2024 06:00 Van der Mark (Jajo): Laten we samen gemeenten helpen hun Woontop-ambities waar te maken
- 24-12-2024 06:00 Dirk Bakker bouwt verder: van Nederland naar Europa
- 23-12-2024 15:12 Particulier belegger koopt rijksmonument van 1.400 m2 in Velp
- 23-12-2024 15:06 Royal HaskoningDHV huurt 3.000 m2 in gebouw Donna op Strijp-S in Eindhoven
- 23-12-2024 14:45 Curatoren Blokker vinden koper die formule wil doorzetten
- 23-12-2024 13:32 Bezwaarmaakster Müllerpier blijft bezwaar maken, ondanks 4 ton afkoopsom
- 23-12-2024 12:48 Corporatie Ons Doel en Vorm tekenen voor 24 sociale huurwoningen in Leiden
- 23-12-2024 12:39 CMS benoemt zeven advocaten tot counsel en partner
- 23-12-2024 11:43 LVDH in gesprek met intermediairs: ‘Vastgoedbeleggen heeft weer meer tijd nodig’
- 23-12-2024 11:26 Prijzen woningbouwgrond blijven stijgen ondanks betaalbaarheidseisen
- 23-12-2024 10:58 Rente daalt weer langzaam, Fed verwacht slechts twee renteverlagingen in 2025
- 23-12-2024 06:30 Koopwoningen in november bijna 12 procent duurder dan jaar eerder
- 20-12-2024 17:10 WormerWonen, Sens real estate en Vink+Veenman tekenen voor sociale huurwoningen
- 20-12-2024 17:06 Hoge Raad licht regels box 3 toe: waardestijging door verbouwing telt niet mee voor werkelijke rendement
- 20-12-2024 17:00 Nieuwe huurder voor kantoorgebouw The Grid in Utrecht
- 20-12-2024 16:54 Uniek Bedrijfsmakelaars begeleidt verschillende transacties in Oost-Nederland
Reacties
Om te kunnen reageren moet u zijn ingelogd. Klik hier om in te loggen.