Drie nieuwe winnaars voor retailprijzen NRW
Tijdens het NRW Marketingcongres in B.Amsterdam zijn de NRW Marketing Awards 2019 uitgereikt door de nieuwe juryvoorzitter Tony Wijntuin.
In de categorie CAMPAGNES GERICHT OP BRAND AWARENESS & REPOSITIONING heeft gewonnen:
#BEYOURSELF
Ingediend door Urban Solutions en Altera Vastgoed
Amersfoort, Sint Jorisplein
#BEYOURSELF is in de ogen van de jury een voorbeeld voor de nieuwe generatie brand awareness & repositioning. Tony Wijntuin: “De indieners hebben het aangedurfd om de gebaande paden te verlaten door zich volledig te richten op een sociaal-maatschappelijk issue en uitdaging waar de lastig te targeten screenagers en millennials in het dagelijks leven mee te maken hebben. Dat vraagt veel lef, zowel van de indieners, de betrokken ondernemers als de eigenaar van het centrum”. Er is volop geëxperimenteerd met influencers als ‘coaches’, chatsessies, live video’s en inspirationele storytelling. Uit alle aandacht op social media blijkt dat het Sint Jorisplein onmiskenbaar de switch heeft gemaakt van een anoniem stuk centrumgebied naar een destination waar de gekozen doelgroep zich gehoord en gezien voelt. “En daarmee een terechte winnaar”, zegt Brigit Gerritse -directeur NRW. “Hier staat de Award immers voor. Deze aanpak laat zien hoe je met goede marketing een succesvolle betekenis kan geven aan winkelgebieden. Heel inspirerend.”
In de categorie ACTIES & EVENTS MET DE FOCUS OP BRAND ACTIVATION heeft gewonnen:
Kids Heroes on Tour
Ingediend door Wereldhave en Day&Nite
Heerhugowaard, Middenwaard | Purmerend, Eggert | Arnhem, Presikhaaf | Roosendaal, Roselaar | Hoofddorp, Vier Meren | Etten-Leur, Etten-Leur
Een sterke crossmediacampagne en -strategie – voor en na het event – hebben bijgedragen aan het succes. Naast een sterke stijging van de footfall (+43%), is het ook gelukt de verblijfsduur van de bezoekers sterk te verlengen. Tony Wijntuin: “De zorgvuldige voorbereiding en uitvoering, waarbij de vooraf geformuleerde doelstelling van plan tot en met uitvoering continu is bewaakt, zijn lovenswaardig. Zo hoort een professioneel event te worden uitgevoerd”.
Naast de juryprijzen is ook de NRW Publieksprijs uitgereikt. Deze is gewonnen door:
Buurt BBQ Terwijde Utrecht
Ingediend door a.s.r. dutch prime retail custodian, FanWork Events en Bereikmeer
Utrecht, Winkelcentrum Terwijde
Dit evenement is voor bijna 1.000 omwonenden een ontmoetingsplek geweest voor de wijk. Hiermee is niet alleen het winkelcentrum op de kaart gezet maar is ook de verbintenis met de wijk heel effectief verstrekt. Aan deze Buurt BBQ hebben bijna alle ondernemers heel actief meegewerkt waardoor het een zeer geslaagd feest is geworden voor de buurt en het winkelcentrum.
De NRW Marketing Award wordt sinds 2010 uitgereikt en is een jaarlijkse bekroning voor de meest innovatieve, inspirerende en effectieve marketinginspanningen voor een winkelgebied. De winnaars in de categorie Campagnes en Events ontvangen een bijzondere bokaal en een oorkonde. De winnaar van de publieksprijs ontvangt een cheque voor deelname aan de NRW Quicktrip.
De jury voor NRW Marketingawards 2019 bestond uit: Tony Wijntuin (voorzitter), Wyne Strategie, Lot Frijling - Yellow Concepts, Wendy Hulshof - PFM Footfall Intelligence, Tom Kikkert, Robèrt Dackus – 3W real estate, Michel Jonkheer – LookFeel consultancy en Bram Hulsbosch – MK Illuminations.
Laatste nieuws
- 19-09-2024 16:52 Bedrijf in zonne-energiesystemen huurt op Landgoed Leusderend
- 19-09-2024 16:42 Norah wil groeien naar 125 winkels
- 19-09-2024 16:31 Gemixte vastgoedfondsen het meest populair
- 19-09-2024 15:48 Diervoedingsbedrijf huurt in Rotterdam
- 19-09-2024 15:39 Huurverlenging voor 3.000 m2 op IJsseloord 2 in Arnhem
- 19-09-2024 13:26 'Planbatenheffing kan woningbouw vertragen en tot extra kosten leiden'
- 19-09-2024 13:06 Trebbe tekent voor ontwikkellocatie Elker in Groningen
- 19-09-2024 12:53 BAM begint industriële productie houten woningen
- 19-09-2024 12:35 Havensteder en BPD tekenen langjarige samenwerking voor Schiebroek
- 19-09-2024 12:22 Dennis van de Ven verlaat G&S& en begint voor zichzelf
- 19-09-2024 11:56 BGO haalt 2 miljard euro op voor fonds gericht op onder meer datacenters
- 19-09-2024 11:52 ING gaat haar grootste klanten die hun CO2-voetprint niet aanpakken, afstoten
- 19-09-2024 11:21 Particulier koopt Rabobankgebouw in Houten
- 19-09-2024 09:45 Arlette Mensing, Larissa Esser en Tobias van Dijk naar hotelteam van Colliers
- 19-09-2024 09:43 Verhuurders let op, rechtbanken hanteren ander beleid ten aanzien van vroegsignalering
- 19-09-2024 09:29 Het Licht huurt bedrijfsruimte in Amsterdam-Duivendrecht
- 19-09-2024 09:22 Kerry Logistics huurt warehouse in Hoofddorp
- 19-09-2024 09:00 Prinsjesdag 2024: Subsidienieuws gebouwde omgeving op een rij
- 19-09-2024 08:49 Fed verlaagt rente met 50 basispunten
- 18-09-2024 16:30 Amazon eist dat werknemers weer vijf dagen in de week op kantoor zijn
- 18-09-2024 15:34 Yvonne van Mierlo volgt Harrie Windmüller op bij BrabantWonen
- 18-09-2024 13:43 Boelhouwer: ‘Prinsjesdagplannen zijn onvoldoende voor 100.000 woningen per jaar’
- 18-09-2024 13:38 Fiscale renteaftrek in de vennootschapsbelasting, zo zit het
- 18-09-2024 12:36 Reactie IVBN op Prinsjesdagplannen: 'Investeringsbereidheid vraagt om andere fiscale keuzes'
- 18-09-2024 12:27 Eigen Haard en Kroon & de Koning tekenen voor bouw 44 appartementen in Amsterdam
- 18-09-2024 12:18 Dit is hoe technologie het verhuurproces transformeert
Reacties
Om te kunnen reageren moet u zijn ingelogd. Klik hier om in te loggen.