Drie nieuwe winnaars voor retailprijzen NRW
Tijdens het NRW Marketingcongres in B.Amsterdam zijn de NRW Marketing Awards 2019 uitgereikt door de nieuwe juryvoorzitter Tony Wijntuin.
In de categorie CAMPAGNES GERICHT OP BRAND AWARENESS & REPOSITIONING heeft gewonnen:
#BEYOURSELF
Ingediend door Urban Solutions en Altera Vastgoed
Amersfoort, Sint Jorisplein
#BEYOURSELF is in de ogen van de jury een voorbeeld voor de nieuwe generatie brand awareness & repositioning. Tony Wijntuin: “De indieners hebben het aangedurfd om de gebaande paden te verlaten door zich volledig te richten op een sociaal-maatschappelijk issue en uitdaging waar de lastig te targeten screenagers en millennials in het dagelijks leven mee te maken hebben. Dat vraagt veel lef, zowel van de indieners, de betrokken ondernemers als de eigenaar van het centrum”. Er is volop geëxperimenteerd met influencers als ‘coaches’, chatsessies, live video’s en inspirationele storytelling. Uit alle aandacht op social media blijkt dat het Sint Jorisplein onmiskenbaar de switch heeft gemaakt van een anoniem stuk centrumgebied naar een destination waar de gekozen doelgroep zich gehoord en gezien voelt. “En daarmee een terechte winnaar”, zegt Brigit Gerritse -directeur NRW. “Hier staat de Award immers voor. Deze aanpak laat zien hoe je met goede marketing een succesvolle betekenis kan geven aan winkelgebieden. Heel inspirerend.”
In de categorie ACTIES & EVENTS MET DE FOCUS OP BRAND ACTIVATION heeft gewonnen:
Kids Heroes on Tour
Ingediend door Wereldhave en Day&Nite
Heerhugowaard, Middenwaard | Purmerend, Eggert | Arnhem, Presikhaaf | Roosendaal, Roselaar | Hoofddorp, Vier Meren | Etten-Leur, Etten-Leur
Een sterke crossmediacampagne en -strategie – voor en na het event – hebben bijgedragen aan het succes. Naast een sterke stijging van de footfall (+43%), is het ook gelukt de verblijfsduur van de bezoekers sterk te verlengen. Tony Wijntuin: “De zorgvuldige voorbereiding en uitvoering, waarbij de vooraf geformuleerde doelstelling van plan tot en met uitvoering continu is bewaakt, zijn lovenswaardig. Zo hoort een professioneel event te worden uitgevoerd”.
Naast de juryprijzen is ook de NRW Publieksprijs uitgereikt. Deze is gewonnen door:
Buurt BBQ Terwijde Utrecht
Ingediend door a.s.r. dutch prime retail custodian, FanWork Events en Bereikmeer
Utrecht, Winkelcentrum Terwijde
Dit evenement is voor bijna 1.000 omwonenden een ontmoetingsplek geweest voor de wijk. Hiermee is niet alleen het winkelcentrum op de kaart gezet maar is ook de verbintenis met de wijk heel effectief verstrekt. Aan deze Buurt BBQ hebben bijna alle ondernemers heel actief meegewerkt waardoor het een zeer geslaagd feest is geworden voor de buurt en het winkelcentrum.
De NRW Marketing Award wordt sinds 2010 uitgereikt en is een jaarlijkse bekroning voor de meest innovatieve, inspirerende en effectieve marketinginspanningen voor een winkelgebied. De winnaars in de categorie Campagnes en Events ontvangen een bijzondere bokaal en een oorkonde. De winnaar van de publieksprijs ontvangt een cheque voor deelname aan de NRW Quicktrip.
De jury voor NRW Marketingawards 2019 bestond uit: Tony Wijntuin (voorzitter), Wyne Strategie, Lot Frijling - Yellow Concepts, Wendy Hulshof - PFM Footfall Intelligence, Tom Kikkert, Robèrt Dackus – 3W real estate, Michel Jonkheer – LookFeel consultancy en Bram Hulsbosch – MK Illuminations.
Laatste nieuws
- 22-11-2024 17:00 Grootste nieuwbouwwoningdeal van het jaar; Sustay verkoopt 1.171 woningen in Den Haag
- 22-11-2024 15:35 Henk Post executive director Bam Infra Nederland
- 22-11-2024 14:39 Den Haag trekt vijf miljoen uit voor actiever grondbeleid
- 22-11-2024 12:01 Gemeente Waterland verkoopt modulaire appartementen onder marktwaarde
- 22-11-2024 11:06 Heerlen verleent vergunning voor bouw van 147 nieuwe woningen voor woningcorporatie Woonpunt
- 22-11-2024 11:00 'We zijn geen bridgefinancier meer, maar een volwaardige vastgoedfinancier'
- 22-11-2024 10:56 Gemeenteraad Buren stemt in met aankoop gronden voor mogelijke woningbouw
- 22-11-2024 10:35 Nijmegen gaat delen van woningen stimuleren
- 22-11-2024 10:09 Pets Place huurt 450 m2 winkelruimte in Drachten
- 22-11-2024 09:22 Topvacature: Gemeente Oss zoekt twee adviseurs Verwerver Grondzaken
- 22-11-2024 09:07 Aantal verkochte woningen op langjarig gemiddelde door uitponden
- 22-11-2024 08:53 Montea investeert bijna 30 miljoen in twee nieuwe locaties in Diemen en Oss
- 22-11-2024 08:39 Niek Verra interim-voorzitter Vastgoed Belang na afsplitsing groep grotere leden
- 22-11-2024 06:30 Grootste stijging prijzen koopwoningen in twee jaar tijd
- 22-11-2024 00:14 Minister Keijzer komt met uitsluitsel over planbatenheffing in Q2 2025
- 21-11-2024 16:31 Oprichters Capital Value dragen stokje over
- 21-11-2024 15:08 Chocolatier Rousseau huurt drie winkelruimtes van Wereldhave
- 21-11-2024 14:40 Uniek Bedrijfsmakelaars begeleidt verschillende transacties in Oost-Nederland
- 21-11-2024 14:37 Victor Everhardt stopt als directeur-bestuurder van Platform31
- 21-11-2024 14:13 Nieuwe partner bij Annexum
- 21-11-2024 14:00 Grootste overdekte winkelcentrum van het noorden transformeert naar verblijfsgebied
- 21-11-2024 13:27 Zeven nieuwe huurders goed voor bijna 2.300 m2 winkelruimte in Hart van de Waalsprong
- 21-11-2024 13:17 Het dilemma van de huurverhoging bij corporaties in beeld
- 21-11-2024 13:03 Let op: We hebben helemaal niets aan gemiddelde cijfers op de huurwoningmarkt
- 21-11-2024 12:40 High Tech Campus Eindhoven gaat komende tien jaar met 100.000 m2 uitbreiden
- 21-11-2024 12:18 Søstrene Grene huurt 45.000 m2 distributiecentrum van Prologis in Venlo
Reacties
Om te kunnen reageren moet u zijn ingelogd. Klik hier om in te loggen.