BOAG: Vliegensvlug verhuizen binnen 6 maanden is mogelijk

Op een steenworp afstand van ons voormalige kantoor vandaan en toch een wereld van verschil! BOAG blijft zich ontwikkelen en dat vroeg om een passende locatie. Vanwege de enorme behoefte aan eigentijdse huisvesting was snel optreden nodig. De doelstelling was om binnen een half jaar op de nieuwe locatie te kunnen werken.

Om snel te kunnen schakelen is besloten om samen te werken met Profile Project, een turn key aannemer en projectinrichter. Om de kwaliteit van het werk te waarborgen heeft BOAG zelf een Programma van Eisen opgesteld. Op basis van de eisen waaraan de huisvesting moest voldoen, hebben twee projectmanagers van BOAG in nauw contact met Profile Project het project opgepakt.

Binnen de planning en buget gebleven. Dat hoor je wel eens anders!
Betrokken projectmanager van BOAG, Esther Pender laat weten: ‘Het contact met Profile Project was steeds prettig; door een vast team bestaande uit een projectleider, ontwerper en vakmannen die het werk uitvoerden, kon er snel geschakeld worden. Met als resultaat een turn key oplevering, binnen planning en budget!’

Met de verhuizing is ook het nieuwe werken bij BOAG geïntroduceerd. Via activiteit gerelateerde werkplekken wil BOAG het werken leuker maken, de onderlinge communicatie en productiviteit verbeteren. De verschillende werkplekvormen appelleren aan de eigen verantwoordelijkheid van medewerkers en zijn sterk gericht op ontmoeten, kennisdeling en samenwerking. Daarmee maken we los wat onnodig vastzit. Medewerkersbetrokkenheid was tijdens het gehele traject dan ook van groot belang. Het veranderen van de manier van werken is een proces waarbij medewerkers goed betrokken en geïnformeerd moeten worden.

‘De inzet van een 3D-model, dat via virtual reality brillen bekeken kon worden was daarbij van grote toegevoegde waarde’, aldus Oth Blom, tweede betrokken projectmanager binnen BOAG.

Team bepalend voor resultaat
Profile Project had alle benodigde expertise in huis voor het begeleiden en vertalen van ons Programma van Eisen naar een ontwerp dat aansloot bij onze wensen, zoals activiteitgericht werken. Daarnaast hadden we al vroeg in het proces inzicht in de kosten. Dit was mede mogelijk doordat Profile Project zelf onderdelen leverden en de werkzaamheden voor het overgrote deel zelf uitvoerden. Letterlijk van sloop tot bureaustoelen.

Esther: ‘Met name de maatwerkmeubels, zoals de “coupezitjes”, tafels en zithoeken voor het werkcafé konden hierdoor toegesneden worden op de eisen van BOAG. Dit alles voor een scherpe prijs én tijdige levering.’

Nuttig: 3 aandachtspunten
Ieder verhuizingstraject is anders, maar de volgende aandachtspunten geven we graag aan u mee:
-Het klimaat en de ICT-voorzieningen: een aanpassing van een traditioneel cellenkantoor naar een meer open werkomgeving vraagt het nodige van de installaties;
-De demarcatie van de werkzaamheden tussen verhuurder, huurder, aannemer en verhuizer;
- Het aanpassen van de ICT-voorzieningen: de neiging bestaat vaak, om tevreden te zijn met wat in de bestaande locatie aanwezig is. Vaak is er meer mogelijk.

We danken Profile Project voor de waardevolle samenwerking. Het heeft zijn vruchten afgeworpen.

Dit artikel is een bijdrage van BOAG.



Reacties


Laatste nieuws