Praktische handvatten voor retailers die aan Blurring willen doen

Een van de grootste trends waar retailers op inspringen is Blurring: het combineren van detailhandel, horeca en dienstverlening in één ruimte. Door een mix van retailconcepten aan te bieden, bied je de consument keuze, kwaliteit en beleving. Een aantrekkelijk concept dus, voor veel retailers. In praktijk loopt Blurring vaak spaak. Hoe kan dat? En hoe de hobbels te nemen?

Lastige lokale regelgeving, een strijdig bestemmingsplan, gemeentelijke vergunningsvoorschriften, een contractuele bestemming in de huurovereenkomst of andere exclusieve afspraken in het contract tussen huurder en verhuurder, het zijn allemaal hobbels die een retailer tegen kan komen.  Dat is jammer, want retailers willen vooruit en hun klanten worden er blij van.

Hoe kun je als retailer toch de gewenste retailmix aanbieden? Hoe om te gaan met juridische hobbels? Waar liggen mogelijkheden binnen de regelgeving? Wat zijn de nieuwste trends?

Drie professionals uit de praktijk praten u bij en geven u concrete en praktische handreikingen tijdens de Business Meeting 'Blurring in Retail' op 13 april. Onder meer Marja Ruigrok (zie foto), fractievoorzitter van de VVD in de gemeente Amsterdam, geeft praktische tips naar aanleiding van de ervaringen met zogenaamde freezones in Amsterdam.

Bekijk het programma van Blurring in Retail hier.



Reacties


Laatste nieuws