Column: Zakendoen is meer dan alleen energie leveren

Bedrijven staan naast het aannemen van de juiste mensen intern voor een nieuwe uitdaging: de indeling van hun kantoren. Door de introductie van nieuwe vormen van innovatief zakendoen en het nieuwe werken is er steeds meer behoefte aan een optimaal evenwicht om individualiteit en creatieve ontplooiingsmogelijkheden te bieden. Daarnaast moet de werkgever ook nog denken aan een juiste balans tussen werk en privé. Ook werknemers stellen steeds meer eisen aan de omgeving waarin zij gaan werken. Zoals gezegd: het gebouw moet zich aan de gebruiker aanpassen en niet andersom.

Onlangs heeft onderzoek aangetoond dat de werkplek slechts in 54% van de gevallen goed was voor de productiviteit. Eén van de oorzaken hiervan was de kwaliteit van het binnenklimaat. Een juiste temperatuur voor werknemers gedurende koude winters en warme periodes in de zomer is voor ieder gebouw een flinke uitdaging. Deze faciliteiten zijn natuurlijk ook mede debet aan een hoge energierekening. Voor werkgevers betekent dit dus een belangrijk component van de bedrijfsvoering: ervoor zorgen dat de kosten minimaal worden gehouden en dat werknemers hun werkzaamheden prettig kunnen uitvoeren wat indirect ook hun prestaties bevordert.

Een kantoor verduurzamen is een van de opties, maar toch is dit niet het enige dat bijdraagt aan deze trend. In dit soort gevallen is het van belang dat energieleveranciers hun klanten kunnen adviseren om wensen van het bedrijf en werknemers te vervullen. Energieleveranciers zijn dus op zoek naar innovatieve services om hierin te voldoen en krijgen er steeds meer taken en diensten bij. De rol van de energieleverancier zal langzaam veranderen naar een full-service bedrijf, doordat er meer diensten worden aangeboden. Zakendoen is meer dan alleen energie leveren.

Een column van Dennis Ostendorf, commercieel directeur Main Energie.



Reacties


Laatste nieuws