Hoe deed VJ het in de social media?

Ook in 2015 steeg het aantal volgers van Vastgoedjournaal op de social mediakanalen als Twitter, Linkedin en Facebook fors. Steeds meer vastgoednieuws van VJ wordt ‘geconsumeerd’ via de social media. We zetten voor u de cijfers op een rij.

De grootste vooruitgang, zowel absoluut als relatief gezien, was de lancering van ons Facebook-account in 2015 dat van niets naar 5000 volgers ging. Op Facebook post de redactie een selectie van het nieuws dat op de VJ-site wordt gepubliceerd. Het gaat meestal om de meer opvallende berichten uit de vastgoedsector.

Discussie bevorderen
Op onze Linkedin-account (Vastgoedjournaal) en Twitter (@vjprofs) blijf het aantal volgers gestaag toenemen. Gemiddeld gaat het om enkele tientallen per dag. Ook op deze social media maken we dagelijks een selectie aan nieuws waarvan wij denken dat het de discussie bevordert en retweets oplevert. Het retweeten van andere tweets of ervoor zorgen dat eigen tweets door anderen worden geretweet is een goede manier om het vastgoednieuws verder te verspreiden en tevens het aantal volgers te doen toenemen. Voor de duidelijkheid: de artikelen op de VJ-website worden – in tegenstelling tot diverse andere vakmedia - niet geautomatiseerd omgezet in berichten voor Linkedin of Twitter.

Benieuwd met hoeveel artikelen onze berichtendatabase is toegenomen in het afgelopen jaar? Klik HIER voor een helder overzichtje van de stand van zaken van al onze nieuwskanalen. 



Reacties


Laatste nieuws