‘Voor de vastgoedbeleggers die ook tijdens de kerstvakantie willen onderhandelen'

Monopoly bestaat 80 jaar en om dat te vieren hebben zij in de duurste straat van het spel een pop up store geopend tot het einde van het jaar. In de Kalverstraat 101 is Monopoly dit keer de invulling van de Store for Brands. VJ sprak hierover met Nynke ten Napel, eigenaar van Store for Brands.

“Met de pop up store midden in de Kalverstraat willen we entertainment en beleving toevoegen voor de consument. Winkelen moet leuk zijn. We hadden verwacht dat Monopoly veel aandacht zou krijgen, maar dat het zó enthousiast wordt ontvangen durfden we niet te denken”, vertelt Ten Napel.

Niet alleen in Amsterdam heeft Monopoly deze periode een pop up store geopend, maar ook in Antwerpen. Ten Napel: “Wij zochten hiervoor een premium locatie om dezelfde campagne als in Nederland uit te zetten en dit hebben we samen met Harper Dennis Hobbs gerealiseerd."

Wat kun je zoal verwachten in de winkel? “Als je de winkel binnenstapt lijkt het alsof je op het speelbord loopt”, zegt Ten Napel. “Op de wanden staan allerlei weetjes van de rijke geschiedenis van het spel en staan ook jublieumedities uitgestald voor de verkoop. Die verkoop loopt trouwens enorm goed zo rondom de feestdagen, al was dat in eerste instantie niet de doelstelling. Ook kun je foto’s laten maken in de winkel alsof je in de gevangenis zit. Kortom; er is veel te beleven en we krijgen daar super leuke reacties op.”

Monopoly kent eigenlijk iedereen wel en ieder heeft hier zijn eigen emotionele binding mee. “We hebben ook eens een Coca Cola campagne gehad in de Store for Brands en dan weet je van te voren dat dat een knaller wordt, want dat zit in het hart van iedereen. En nu bij Monopoly werkt dat hetzelfde, iedereen heeft daar een gevoel bij al generaties lang. Het is feel good pur sang”, vindt Ten Napel.

Ten Napel sluit af met een knipoog: “Voor de beleggers in vastgoed onder de lezers van Vastgoedjournaal is dit een mooie mogelijkheid om ook tijdens de feestmaand onderhandelingen te blijven doen, want dat is exact waar Monopoly om draait.”

Update op artikel van 24 december
Op de Facebookpagina van Vastgoedjournaal vindt u een prijsvraag waarmee u een jubileumeditie van het spel kunt winnen. 

Op 31 december 2015 heeft de redactie van Vastgoedjournaal Gert van Grootheest van â€ªVastgoedConcept‬ als winnaar gekozen. Dit bedrijf is gek op Monopoly en werkt met de KANS-kaarten uit het spel om nieuwe opdrachtgevers te wijzen op de dienstverlening van het makelaarskantoor. 



Reacties


Laatste nieuws