VJ Commentaar: Lessen trekken uit hype Pokémon Go

Niet eerder heb ik zo snel een hype zien ontstaan als juist in de afgelopen week. Uit het niets zie ik tegenwoordig talloze jongeren turend op hun smartphone de straten afstruinen om Pokémon-monstertjes te vangen. Dit is voor de vastgoedsector een bijzonder interessante ontwikkeling.

Dit artikel is alleen voor abonnees

U kunt het artikel niet volledig lezen omdat u nog niet bent ingelogd. Log in of word abonnee van Vastgoedjournaal.nl. U en uw collega's krijgen toegang tot al het nieuws, interviews en achtergronden. Uw onderneming zal tevens elke werkdag de populaire nieuwsbrief ontvangen.

Abonnement afsluitenInloggen

Of wilt u dagelijks onze gratis nieuwsbrief ontvangen? Klik dan op deze link.

Reacties

Marketing en grote spelers rule. Tja, geeft te denken over bij wie de macht ligt en hoe goed we het hebben en hoe commercie ons leven beheerst. Voor winkelcentra lijkt het een kans. Maar geven deze personen ook (subtstantieel) geld uit als ze in winkels en winkelcentra gelokt worden? Ikbetwijfel dat. Werkt meer door in druktebeeld en 'leuke om plaatjes te laten zien'. Kijkduin is het inmiddels helemaal beu. En dat zal zich doorzetten. Het is een tool. Geen doel op zich. Als je dat bedoelt, ben ik het met je eens. Maar wel over de top. Het biedt geen structurele oplossing voor de problemen waarmee veel centra kampen. Is vooral leuk voor centra die het (marketingtechnisch) toch al goed doen.

Geplaatst op 19 augustus 2016 om 17:31


Lees onze special over Vastgoedfinanciering Special 2021