Mooie mijlpaal Huispedia.nl: 2,5 miljoen bezoekers
Reden voor een feestje! Woningsite Huispedia heeft in mei van dit jaar met 2.500.000 bezoekers een nieuwe mijlpaal bereikt. Dat is een groei van ruim 150% ten opzichte van diezelfde maand een jaar geleden. Vorig jaar realiseerde het platform een groei van 100% in dezelfde maand vergeleken met diezelfde maand een jaar geleden. Hiermee is Huispedia.nl op basis van bezoekersaantallen niet alleen de nummer twee van Nederland geworden maar tevens de snelst groeiende huizensite van Nederland.
Sinds enkele jaren is Huispedia actief op de Nederlandse markt. Dat bleef niet geheel ongemerkt want eerder al beoordeelde Wegwijs.nl in een vergelijkingstest de huizensite als beste. De belangrijkste oorzaak van de groei is een hoge mate van gebruiksvriendelijkheid voor de bezoekers, veel extra informatie per woning, een slimme acquisitie-strategie en groeiende naamsbekendheid.
Switchen voor foto’s
Niet alle huizensites beschikken over even veel gegevens van de getoonde woningen. In Nederland wordt nog veruit het grootste deel van de woningen verkocht via makelaars. Dat betekent dat een huizensite alleen de gegevens van een woning kan tonen als de makelaar dat toestaat. Om voor bezoekers een zo goed mogelijke bron van informatie te zijn, levert Huispedia daarom veel aanvullende informatie van de woningen zonder dat de makelaar daar toestemming voor hoeft te geven. Deze aanpak blijkt succesvol te zijn.
Maxim Bours, mede-oprichter en CEO van Huispedia: “Er is geen sprake van een level playing field in Nederland. Dat zorgt ervoor dat wij extra ons best doen om bezoekers aan ons te binden. We zien dat veel bezoekers bij ons hun zoektocht of verkoop beginnen. Voor de foto’s en teksten switchen ze even naar andere woningsites en gaan vervolgens bij ons weer verder. Juist omdat wij veel andere gegevens tonen over zaken zoals de buurt, de verwachte verkoopwaarde en de prijsontwikkeling. Natuurlijk willen we bewegen naar een volledige klantreis met foto’s op Huispedia om de consument nog vollediger tot dienst te zijn. Hierdoor komt ook de makelaar beter bij ons tot zijn recht.”
Tinderen met makelaars
In de visie van Huispedia is de consument zelf degene die zijn woon-carrière bepaalt. Hij heeft daar zelf de regie over. Hij kan kiezen om het zelf te doen of om een makelaar in te schakelen. “In het begin merkten we dat makelaars een verkeerd beeld van ons hadden. Wij stimuleren bezoekers niet persé om het zelf te doen, wij bieden ze enkel een heldere keuze. Ook als makelaar wil je dat de consument bewust voor jou kiest, niet omdat het moet.”, aldus Bours. Inmiddels brengt het platform jaarlijks duizenden consumenten in contact met makelaars op basis van een hun eigen wensen en voorkeuren. “Mocht de consument niet zelf aan de slag willen gaan fungeren wij als het ware als een tinder met makelaars voor de consument”, stelt Bours.
Nieuwe standaard
Deze zomer lanceert Huispedia een aantal nieuwe functionaliteiten op haar website om nog meer consumenten aan te kunnen trekken en bovenal de zoektocht te vergemakkelijken. Tegelijkertijd worden nieuwe proposities voor makelaars uitgerold en verwacht het platform snel meer makelaars aan zich te kunnen binden. Het doel is om het kopen en verkopen van een woning via het platform nog verder te faciliteren waarbij de consument de regie behoudt. Hiermee streeft Huispedia ernaar om de nieuwe standaard te worden op de woningmarkt.
Laatste nieuws
- 31-05-2024 16:50 Regiokantoor BPD Zuid verhuist naar Melkfabriek in De Caai in Eindhoven
- 31-05-2024 16:09 Nieuwe winkel 'Jouw Plekje' opent binnenkort in Zoetermeer
- 31-05-2024 15:46 Van Zeeburg Luimes & Lebbink Makelaars sluit zich aan bij Ten Hag Makelaars
- 31-05-2024 15:30 BPI Vastgoed verkoopt veertien bedrijfsunits in Oud-Beijerland
- 31-05-2024 14:25 Colliers versterkt kantorenteam met drie nieuwe medewerkers
- 31-05-2024 11:56 Ekowood Houses: 'Niet het wiel opnieuw uitvinden, maar concept perfectioneren'
- 31-05-2024 11:30 Michiel de Bruine wordt nieuwe coo van Vesteda
- 31-05-2024 11:20 Altera contracteert P1 voor parkeerbeheer in Houten
- 31-05-2024 10:58 Na bezwaren aanpassingen aan nieuwbouwproject Horsterhoeve in Ermelo
- 31-05-2024 10:44 Plannen voor 124 nieuwe woningen in Gilze en Rijen
- 31-05-2024 10:21 KCI the Engineers verhuist naar kantoorgebouw in Rotterdam Brainpark II
- 31-05-2024 10:18 Koffiemerk Wakuli opent drie nieuwe winkels
- 31-05-2024 10:16 Bestemmingsplan voormalige Pendorp in Alkmaar klaar voor vaststelling
- 31-05-2024 10:07 Diederick de Vidal de St. Germain naar Kroonenberg Groep
- 31-05-2024 09:44 Trainingscomplex ADO Den Haag verhuist definitief naar Zuiderpark
- 31-05-2024 06:00 Radio VJ: Bart Vink (gemeente Amsterdam): ‘Wij doen ons best om zo min mogelijk regels op te leggen’
- 30-05-2024 18:12 Provincie Zuid-Holland ziet af van betaalbaarheidseis van 40 procent sociaal
- 30-05-2024 16:36 Uitspraak Hoge Raad in box 3-zaken op 6 juni
- 30-05-2024 16:14 7.800 m2 huur verlengd in H-Park Hilversum
- 30-05-2024 15:47 DGBC lanceert handreiking over scope 3-emissies voor bouwsector
- 30-05-2024 14:20 Flexwoningen bieden dé oplossing voor knellende huisvestingsvragen
- 30-05-2024 12:47 Storebox huurt 335 m2 bedrijfsruimte in Rotterdam
- 30-05-2024 12:33 Raad van State geeft groen licht voor 1150 woningen in HiIversum
- 30-05-2024 12:27 Komende twintig jaar 60.000 woningen op grond Rijksvastgoedbedrijf in Flevoland
- 30-05-2024 12:03 D-reizen opent winkel in Marktveldplein in Vught
- 30-05-2024 11:43 Altera's research manager Kees van der Meulen met pensioen
Reacties
Om te kunnen reageren moet u zijn ingelogd. Klik hier om in te loggen.