Vastgoedonderhoud kan heel wat efficiënter
Vastgoedeigenaren en -beheerders zijn meer en meer op zoek naar de juiste middelen om processen effectief en kostenbesparend in te richten. Vanzelfsprekend proberen uitvoerende en onderhoudspartijen hier zo goed mogelijk gevolg aan te geven. Hoe pakken ze dat aan en belangrijk punt: lukt dat een beetje?
Vastgoedbezitters en onderhoudsbedrijven zoeken voortdurend naar manieren om onderhoudskosten zo laag mogelijk te maken. Uit een recent onderzoek blijkt dat woningexploitanten naar verwachting gemiddeld 57% kunnen besparen op de indirecte kosten van vastgoedonderhoud. Simpelweg door dit resultaatgericht te organiseren in plaats van traditioneel inspanningsgericht en prestatiegericht. De afgelopen jaren heeft onderhoud, door de financieel/economische crisis, onder druk gestaan. Maar, zoals u zich voor kunt stellen, blijft onderhoud noodzakelijk om de technische kwaliteit en dus ook de waarde van het vastgoed op peil te houden. Het vormt een belangrijk strategisch instrument voor beleggers in vastgoed om directe en indirecte rendementen op peil te houden. Kortom, crisis of geen crisis: onderhoud is noodzaak.
Naar resultaatgericht vastgoedonderhoud
De afgelopen decennia is de focus bij vastgoedonderhoud, zoals gezegd, komen te liggen op een resultaatgerichte aanpak. Hierbij staan de wensen van de vastgoedgebruiker centraal. De bezitter van het vastgoed maakt zijn wensen kenbaar en het onderhoudsbedrijf vertaalt deze naar een onderhoudsplan en technische eisen die maatgevend zijn voor het gewenste resultaat. Je zou kunnen zeggen dat resultaatgericht vastgoedonderhoud valt te definiëren als het geheel van technische, organisatorische en daarmee samenhangende administratieve activiteiten om het betreffende vastgoed functioneel, esthetisch en technisch op een kwaliteitsniveau te houden dat past binnen de doelstellingen en de strategie van de vastgoedeigenaar.
Aanpak
De Koers Groep richt zich al jaren op vastgoedonderhoud en doet er alles aan om zo goed mogelijk tegemoet te komen aan de wensen van vastgoedbezitters en -beheerders. Edwin de Kruiff, operationeel manager beheer, onderhoud en calamiteiten van Koers: “Wij hebben om te beginnen een eigen Klant Contact Centrum. Hier komen opdrachten binnen via de telefoon, de mail of een app. Afhankelijk van de wensen van de opdrachtgever kunnen wij de gehele intake op ons nemen of kan de opdrachtgever gebruik maken van ons systeem om zelf de intake te doen. Voor iedere individuele opdracht is van begin tot eind één en dezelfde projectleider/coördinator verantwoordelijk. Deze begeleidt de opdracht en zorgt voor de terugkoppeling naar de opdrachtgever. Door gebruik te maken van slimme software zorgen we ervoor dat we het bedrijfsproces beter beheersen, de doorlooptijden van orders verkorten en de klantgerichtheid en servicegraad verbeteren. De automatisering van het werkproces begint overigens al op de werkvloer, waar onze mensen werken met iPads en PDA’s en digitale werkbonnen. Hierdoor kunnen we de werkzaamheden die plaatsvinden op de werkvloer integreren met de planning en de backoffice. Zodat we een helder, actueel beeld van al onze werkzaamheden hebben.”
Meer weten?
Bent u als vastgoedeigenaar of -beheerder geïnteresseerd in de efficiënte aanpak van Koers? Neem dan contact op met Edwin de Kruijff. U kunt hem bereiken op: 0180-641 641 of via de mail op: edwindekruiff@koers.com.
Laatste nieuws
- 31-05-2024 16:50 Regiokantoor BPD Zuid verhuist naar Melkfabriek in De Caai in Eindhoven
- 31-05-2024 16:09 Nieuwe winkel 'Jouw Plekje' opent binnenkort in Zoetermeer
- 31-05-2024 15:46 Van Zeeburg Luimes & Lebbink Makelaars sluit zich aan bij Ten Hag Makelaars
- 31-05-2024 15:30 BPI Vastgoed verkoopt veertien bedrijfsunits in Oud-Beijerland
- 31-05-2024 14:25 Colliers versterkt kantorenteam met drie nieuwe medewerkers
- 31-05-2024 11:56 Ekowood Houses: 'Niet het wiel opnieuw uitvinden, maar concept perfectioneren'
- 31-05-2024 11:30 Michiel de Bruine wordt nieuwe coo van Vesteda
- 31-05-2024 11:20 Altera contracteert P1 voor parkeerbeheer in Houten
- 31-05-2024 10:58 Na bezwaren aanpassingen aan nieuwbouwproject Horsterhoeve in Ermelo
- 31-05-2024 10:44 Plannen voor 124 nieuwe woningen in Gilze en Rijen
- 31-05-2024 10:21 KCI the Engineers verhuist naar kantoorgebouw in Rotterdam Brainpark II
- 31-05-2024 10:18 Koffiemerk Wakuli opent drie nieuwe winkels
- 31-05-2024 10:16 Bestemmingsplan voormalige Pendorp in Alkmaar klaar voor vaststelling
- 31-05-2024 10:07 Diederick de Vidal de St. Germain naar Kroonenberg Groep
- 31-05-2024 09:44 Trainingscomplex ADO Den Haag verhuist definitief naar Zuiderpark
- 31-05-2024 06:00 Radio VJ: Bart Vink (gemeente Amsterdam): ‘Wij doen ons best om zo min mogelijk regels op te leggen’
- 30-05-2024 18:12 Provincie Zuid-Holland ziet af van betaalbaarheidseis van 40 procent sociaal
- 30-05-2024 16:36 Uitspraak Hoge Raad in box 3-zaken op 6 juni
- 30-05-2024 16:14 7.800 m2 huur verlengd in H-Park Hilversum
- 30-05-2024 15:47 DGBC lanceert handreiking over scope 3-emissies voor bouwsector
- 30-05-2024 14:20 Flexwoningen bieden dé oplossing voor knellende huisvestingsvragen
- 30-05-2024 12:47 Storebox huurt 335 m2 bedrijfsruimte in Rotterdam
- 30-05-2024 12:33 Raad van State geeft groen licht voor 1150 woningen in HiIversum
- 30-05-2024 12:27 Komende twintig jaar 60.000 woningen op grond Rijksvastgoedbedrijf in Flevoland
- 30-05-2024 12:03 D-reizen opent winkel in Marktveldplein in Vught
- 30-05-2024 11:43 Altera's research manager Kees van der Meulen met pensioen
Reacties
Om te kunnen reageren moet u zijn ingelogd. Klik hier om in te loggen.