Hoe creëer je waarde in winkelstraten en plinten?

Mensen gaan winkelen vanwege de beleving. Een grote rol hierbij speelt Food & Beverage. Dit brengt levendigheid en zorgt voor een langer verblijf in winkelgebieden. Waardering van winkelgebieden leidt tot economische waarde, want hoe groter de waardering door mensen, hoe meer retailomzet en hoe groter de waarde van het vastgoed.

Is meer Food & Beverage in winkelgebieden dan de sleutel tot meer beleving en dus waardering? Of is er iets anders nodig? Het zijn meestal retailers en horecaondernemers die van hun zaak een belevenis proberen te maken. Maar zonder een actieve rol van vastgoedeigenaren en gemeenten kunnen ze niets. In de praktijk gebeurt dat echter lang niet altijd. Jammer, want die twee partijen hebben immers het meeste belang bij langetermijnwaardeontwikkeling, dus daar is zeker een verbeterslag mogelijk.

Leren en netwerken
Het is dan ook belangrijk om alle marktpartijen die betrokken zijn bij het creëren van waarde in winkelgebieden bij elkaar te brengen. Dat gebeurt op dinsdag 12 mei in The Traveller in Amsterdam bij het congres 'Hoe creëer je waarde in winkelstraten en plinten?'. Hoor deze middag hoe ontwikkelaars, vastgoedeigenaren en gemeenten er voor kunnen zorgen dat er veel te beleven valt in winkelstraten en plinten onder gebouwen. Hoor hoe tanende winkelgebieden een tweede leven kunnen krijgen en hoe succesvolle retailers en horecaondernemers omgaan met locatiekeuze en nieuwe concepten in een dynamische markt. Neem kennis van geslaagde voorbeelden op straat- en gebiedsniveau.



Reacties


Laatste nieuws