Shortstaycitizens.com: Is ‘Living as a Service’ dé oplossing voor zakelijke reizigers?

Met de opkomende trend van Living as a Service (LaaS) zullen de oprichters van Short Stay Citizens, André Kievit en Oscar van Wel, de trend verder vormen door in de toekomst een servicepakket voor zakenreizigers, bedrijven en global nomads - via het online boekingsplatform – aan te bieden, naast het verstrekken van hoogwaardige curated serviced apartments voor tijdelijk gebruik.

Nichemarkt
Volgens het marktrapport van Horwath HTL (2017) is er een toename van vraag en aanbod voor tijdelijke accommodaties binnen de nichemarkt van serviced apartments. Deze trend heeft de mede-oprichter André Kievit al in 2015 opgemerkt en hij kwam tot de conclusie dat er een gebrek was aan een gecentraliseerd online boekingsplatform voor deze niche. Als gevolg daarvan wordt Short Stay Citizens in 2016 opgericht door André en Oscar en staat sinds juli 2017 de website online. Via dit platform is het aanbod van luxueuze short-stay accommodaties overzichtelijker en toegankelijker gemaakt. Alles vanuit één centraal punt.

Hiermee creëert het bedrijf een oplossing bij het verlichten van de druk die travel managers, zakelijke reizigers en global nomads ervaren bij het zoeken van een tijdelijke huisvesting tussen verschillende professionele serviced apartment aanbieders. Via het platform hebben de klanten op dit moment al een keuze uit ruim 50.000 short-stay accommodaties - met ieder een chique en contemporary interieurstijl en de benodigde utiliteiten - van West-Europa tot in het Midden-Oosten.

De eigenschappen van de accommodaties zijn gesorteerd op basis van de levensstijlen van de eindgebruikers en deze zijn onderverdeeld in 6 ‘pillars’, ook wel pijlers genoemd: Stay Cool, Stay Chic, Stay Central, Stay High, Stay Royal en Stay Together. Door deze verdeling kunnen klanten effectiever hun gewenste accommodatie vinden.

Living as a service
Short Stay Citizens onderscheidt zich van anderen door zich te concentreren op het ‘persoonlijk contact’ met afnemers, wat dit bijzonder maakt in de huidige digitale wereld. Met de ‘pillars’ als uitgangspunt wordt het voor de klant gemakkelijker om zijn voorkeur aan te geven bij het boeken van een accommodatie bij Short Stay Citizens - via de website of een telefonisch gesprek. Door de selectie van appartementen op basis van de levensstijl van de cliënten, wordt het concept ‘living as a service’ binnen de serviced apartment industrie vorm gegeven.

Oscar van Wel, Managing Director bij Short Stay Citizens, beschrijft het concept als volgt: “het aanbieden van op maat gemaakte, comfortabele accommodaties en alles wat daarmee gepaard gaat waarbij de hoogste kwaliteit wordt gegarandeerd. Hierbij kunnen onze afnemers zich concentreren op de eigen dagelijkse activiteiten, mede omdat diegene in zijn element is”. Met voorgaande gedachte als basis, verzorgt Short Stay Citizens een probleemloos verblijf op de gewenste locatie dat bij de cliënt past op een niveau van comfort en kwaliteit. Short Stay Citizens wil de visie ‘living as a service’ verder vormgeven door in de toekomst ook servicepakketten aan te bieden, daarbij om een ‘home away from home’ gevoel te creëren bij de klanten.

Juridische zekerheid en hoge kwaliteit
Om de kwaliteit van de accommodaties en de juridische zekerheid te waarborgen, selecteert Short Stay Citizens appartementen die afkomstig zijn van professionele hospitality aanbieders. Dit is een erg belangrijk punt “aangezien de werkgever verantwoordelijk blijft voor de veiligheid van zijn werknemer, ook als de werknemer buiten werktijd in opdracht van de werkgever op een locatie verblijft”, aldus Van Wel.

Reacties

Lees onze special over Special Vastgoedbeslissers 2021