VJ Commentaar: Zijn de problemen rond de Markthal structureel of tijdelijk?

De Rotterdamse Markthal blijkt een toeristische trekker van formaat te zijn. Maar dat is nog geen garantie voor een soepele exploitatie. Hebben we het hier over aanloopproblemen of is er meer aan de hand?

Verder lezen?

U kunt het artikel niet volledig lezen omdat u nog niet bent ingelogd. Log in of word abonnee van Vastgoedjournaal.nl. U en uw collega's krijgen toegang tot al het nieuws, interviews en achtergronden. Uw onderneming zal tevens elke werkdag de populaire nieuwsbrief ontvangen.

Abonnement afsluitenInloggen

Of wilt u dagelijks onze gratis nieuwsbrief ontvangen? Klik dan op deze link.



Reacties

René Hogenboom

Tja, het is natuurlijk heel lastig om zo'n nieuwe functie haalbaar te maken op een centrum locatie in een compleet nieuw, spraakmakend en dus duur gebouw. Kijk naar de voorbeelden in het buitenland, waar toch veelal sprake is van historische gebouwen al of niet getransformeerd, voormalige hallen of afgeschreven gebouwen. Het enige Nederlandse nieuwbouw voorbeeld dat nog steeds bestaat, is de in de tachtiger jaren opgeleverde Shopperhal in de Amsterdamse Poort. Door het, ook toen al, niet komen van V&D is door mij en Eddy Bolt deze alternatieve anchor bedacht met een concept dat geënt was, als toevoeging op de reguliere open markt, naar voorbeeld van de binnenstedelijke markthallen in tal van Britse steden en de Zweedse coöperatieve middenstand warenhuizen. Een recent goed voorbeeld zijn de Amsterdamse Foodhallen.
Met het grote aantal bezoekers moet de Markthal toch succesvol te krijgen zijn, maar dan met een productaanbod dat meer gericht is op het soort bezoekers: toeristen, dagjesmensen en stedelingen. Meer artikelen met een toegevoegde waarde (lees hogere marge): ambachtelijk, cultureel, specialistisch, origineel en ja vooral leuk voor de toerist. Met een deel wisselende stands: per seizoen, nieuwe trends, events, hypes.

Geplaatst op 1 maart 2017 om 15:04



Laatste nieuws