26
nov

Hoe creëer je waarde in winkelstraten en plinten?

ADAM’S ID, Naritaweg 51, 1043 BP Amsterdam

12:00 - 17:00

Wat kunt u verwachten?

Mensen gaan winkelen om iets te beleven. Waardering van winkelgebieden leidt tot economische waarde. Food en Beverage (F&B) brengen levendigheid en verlengen de verblijfsduur in winkelgebieden. Hoe groter de waardering door mensen, hoe meer retail-omzet en hoe groter de waarde van het vastgoed. Is meer F&B de sleutel tot meer beleving en dus waardering? Of is er iets anders nodig? Hoe doe je dat dan in een veranderend retail- en F&B-landschap? En wie moet dat doen?

Het zijn meestal retailers en horecaondernemers die van hun zaak een belevenis proberen te maken. Maar zonder een actieve rol van vastgoedeigenaren en gemeenten kunnen ze niets. In de praktijk gebeurt dat echter lang niet altijd. Jammer, want die twee partijen hebben immers het meeste belang bij langetermijnwaardeontwikkeling. Dat leidt tot gemiste kansen.

Hoor deze middag hoe ontwikkelaars, vastgoedeigenaren en gemeenten er voor kunnen zorgen dat er veel te beleven valt in winkelstraten en plinten onder gebouwen. Hoor hoe tanende winkelgebieden een tweede leven kunnen krijgen. Hoor van succesvolle retailers en horecaondernemers hoe ze omgaan met locatiekeuze en nieuwe concepten in een dynamische markt. Neem kennis van geslaagde voorbeelden op straat- en gebiedsniveau. Deze middag is een platform waarop vastgoedgebruikers, -eigenaren en overheden elkaar ontmoeten.

Doelgroep: gemeenten, vastgoedbeleggers, (her)ontwikkelaars/bouwers, financiers, retailers, horecaondernemingen, woningcorporaties, vastgoedmanagementbedrijven, adviseurs.

 

Hoofdprogramma en sprekers

12.00 Inlooplunch plus netwerken

13.00 Inleiding door middagvoorzitter Wiert Jan Siefkes, Associate Director F&B Colliers International Netherlands

  • Hoe veranderen de retail- en F&B-werelden?
  • F&B rukt op in de winkelstraten. Waar zijn nog kansen?

 

 

13.15 Etienne van Unen, Partner, Director F&B, Co-Head EMEA Retail Colliers International Netherlands

  • De zoektocht naar het DNA van een plek. Wie beweegt in een gebied, wat doet zo iemand daar en waarom?
  • Hoe meerwaarde op straatniveau te creëren? Wat zou de rol van vastgoedeigenaren en gemeenten moeten zijn?
  • Waarom winkelbeleggers niet tevreden moeten zijn met elke huurder.
  • Wat zijn succesvolle en minder succesvolle voorbeelden? Wat valt daarvan te leren?

 

13.45 Rick Zijderveld, Senior accountmanager/retail consultant Gemeente Den Haag, tevens Bestuurslid NRW

  • Hoe komt het dat de Grote Marktstraat in Den Haag de enige winkelstraat in Nederland is met een internationale allure?
  • Waarom heeft Den Haag een speciale afdeling die retailers verwelkomt?
  • Wat doet Den Haag anders dan veel andere gemeenten? Wat valt daarvan te leren?

14.15 Discussie onder leiding van Etienne van Unen met drie retailers:

Harm van Oorschot, Directeur Vastgoed en Bouw Lidl Nederland
Edward de Boer, Eigenaar E.D.B. Group (onder meer Mango, Esprit)
Daphne Schuit, Director Commercial Retail - Real Estate & Store Development Scotch & Soda

  • Hoe passen zij zich aan de veranderende retail-wereld aan?
  • Op welk type locaties vestigen zij zich bij voorkeur? Waarom?
  • Wat verwachten zij van een winkelstraat, -gebied of plint?
  • Welke rol speelt beleving? Welke partij moet daarvoor zorgen (retailer, horecaondernemer, vastgoedeigenaar, gemeente)?
  • Waar zien zij het goed gaan, waar niet?

15.00 Pauze

15.30 Discussie onder leiding van Wiert Jan Siefkes met drie horecaondernemers:

Rick Zeelen, CEO Vermaat Groep
Niels Reijers, Eigenaar UMH Group
Wobbe van Zoelen, Eigenaar Anne&Max

  • Hoe passen zij zich aan de veranderende F&B-wereld aan?
  • Op welk type locaties vestigen zij zich bij voorkeur? Waarom?
  • Wat verwachten zij van een (winkel)straat, -gebied of plint?
  • Welke rol speelt beleving? Welke partij moet daarvoor zorgen (retailer, horecaondernemer, vastgoedeigenaar, gemeente)?

16.15 10-minten pitch: Toekomst van de Mixed Zone: battle of the must haves

Mieke Verschoor-Boisen, Ontwikkelingsmanager Mixed Zones AM Real Estate Development

  • Van plint naar Mixed Zone: Mixed Zone ≠ plint; Mixed Zone > plint
  • Welke ontwikkelingen komen op ons af?
  • Wat betekent dat voor de vraag naar ruimte in de Mixed Zone?
  • Welke uitdagingen brengt dat ons?

16.25 Discussie onder leiding van Wiert Jan Siefkes en Etienne van Unen met twee vastgoedbeleggers/ontwikkelaars:

Boris van der Gijp, Director Commercial Real Estate Syntrus Achmea Real Estate & Finance
Paul Bremmer, Head Commercial Real Estate Kroonenberg Groep

  • Hoe gaan zij om met de veranderende retail- en F&B-werelden?
  • Welke lessen uit winkelcentrummanagement zijn er voor binnenstedelijke winkelstraten?
  • Hoe kijken zij tegen omzet afhankelijke huren aan?
  • Hoe winkelstraten, -gebieden of winkelcentra te verbeteren?

16.55 Samenvatting en conclusies door de middagvoorzitter.

17.00 Netwerkborrel

 

Inschrijven
De kosten voor deze dag bedragen 395 euro excl. BTW p.p. voor niet-abonnees. Heeft uw bedrijf een abonnement op Vastgoedjournaal dan krijgt u 100 euro korting.

U kunt ook supporter worden van dit congres voor 895 euro excl. BTW, dit is incl. entree voor één persoon. Als supporter wordt uw bedrijfslogo vermeld bij het programma op de site en op de openingssheet tijdens het congres. Verzending banner, minimaal éénmaal, in de eventnieuwsbrief.

Lees hier onze algemene voorwaarden.

Aanmelden?
Klik hieronder op aanmelden en vul het formulier in of stuur een mail met daarin uw gegevens aan events@vastgoedjournaal.nl o.v.v. 'Hoe creëer je waarde in winkelstraten en plinten'. Vergeet niet uw contactgegevens te vermelden.

 

Supporters van dit congres:

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer uw invoer en probeer het opnieuw.

Klopt dit niet?

Facturatiegegevens

Indien ingevuld wordt de factuur naar dit e-mailadres gestuurd. Anders ontvangt u de factuur op uw primaire e-mailadres.

Optioneel uw referentie voor op facturen.

Klopt dit niet?

Prijs:

Toegang tot evenement p.p.

€ 0,00

Graag meld ik mij aan, ik betaal 395 euro excl. BTW p.p.

€ 395,00

Mijn bedrijf heeft een abonnement op Vastgoedjournaal, ik betaal 295 euro excl. BTW p.p. (100 euro korting op de prijs van 395 euro)

€ 295,00

Mijn bedrijf neemt een jaarabonnement op Vastgoedjournaal (395 euro excl. BTW) en ik profiteer direct van 100 euro korting op de toegangsprijs

€ 395,00

Mijn bedrijf wordt graag supporter van dit congres voor 895 euro excl. BTW. Bedrijfslogo wordt vermeld op website en openingsscherm congresprogramma. Minimaal eenmaal gaat de banner mee in de eventnieuwsbrief. Bedrag is inclusief entree voor één persoon.

€ 895,00

€ 0,00

Totaal excl. btw:

Nieuwsbrieven

Blijf op de hoogte en meld je aan op de volgende nieuwsbrieven:

Vragen? of bel ons op 023-743 49 09.

Voorlopige deelnemerslijst

Van onderstaande organisaties nemen één of meerdere personen deel aan het congres:

AM Real Estate Development

Anne&Max

Areaal Advies

Colliers International Netherlands

E.D.B. Group

First Mate Consultancy & Concepts

Gemeente Amsterdam

Gemeente Den Haag

Gemeente Eindhoven

ID Bedrijfsmakelaars 

Kroonenberg Groep

Lidl Nederland

MVGM

Scotch & Soda

Syntrus Achmea Real Estate & Finance

UMH Group

Vermaat Groep

Weemak Vastgoed