Retailers willen meer ‘in de loop’ zitten, zorg voor één duidelijke hoofdwinkelroute

Struinend winkelgedrag komt nauwelijks voor in middelgrote centra. Bezoekers leggen een korte en zeer overzichtelijke route af: een rondje, een winkelstraat heen en weer of kleine varianten daarop. Minder dan 1% van passanten loopt een achtje, terwijl de centra daarvoor wel de mogelijkheid bieden.  De totale loopafstand van bezoekers bedraagt gemiddeld 640 meter. Omdat door internet de bestedingen in winkels afnemen, is het voor ondernemers steeds belangrijker om ‘in de loop’ te zitten.

Deze conclusies zijn afkomstig van een grootschalig passantenonderzoek dat DTNP uitgevoerde in samenwerking met de Radboud Universiteit Nijmegen.

Verder lezen?

U kunt het artikel niet volledig lezen omdat u nog niet bent ingelogd. Log in of word abonnee van Vastgoedjournaal.nl. U en uw collega's krijgen toegang tot al het nieuws, interviews en achtergronden. Uw onderneming zal tevens elke werkdag de populaire nieuwsbrief ontvangen.

Abonnement afsluitenInloggen

Of wilt u dagelijks onze gratis nieuwsbrief ontvangen? Klik dan op deze link.



Reacties


Laatste nieuws