Mogen retailers klanten volgen met WiFi-tracking?

Sinds enige tijd is er veel aandacht ontstaan voor het offline volgen van winkelbezoekers, door middel van WiFi-tracking. Nederlandse winkelketens ouden klanten volgen via de unieke signalen die de smartphones van de winkelbezoekers automatisch uitzenden. Zij kregen de nodige kritiek te verduren omdat ze zonder te informeren gebruik maakten van deze volgtechnologie. Minister Kamp stelde dat allerlei technologische ontwikkelingen niet moeten worden afgeremd. 

Wouter Dammers, advocaat bij Lawfox en gespecialiseerd in IT-, privacy-, intellectueel eigendom-, e-commerce en verbintenissenrecht, legt uit waarom WiFi-tracking door retailers niet echt oke is.

Verder lezen?

U kunt het artikel niet volledig lezen omdat u nog niet bent ingelogd. Log in of word abonnee van Vastgoedjournaal.nl. U en uw collega's krijgen toegang tot al het nieuws, interviews en achtergronden. Uw onderneming zal tevens elke werkdag de populaire nieuwsbrief ontvangen.

Abonnement afsluitenInloggen

Of wilt u dagelijks onze gratis nieuwsbrief ontvangen? Klik dan op deze link.



Reacties


Laatste nieuws